جدول برنامه فيزيكي موزه محل ساختمان جديد هنر و آرشيو در مجاورت استوديوي اصلي

جدول برنامه فيزيكي موزه محل ساختمان جديد هنر و آرشيو در مجاورت استوديوي اصلي نوگوچي قرار دارد: يك ساختمان يك طبقه توليد آجر با پنجره‌هاي ساختماني در هر طرف كه روبروي موزه قرار دارد. موزه نوگوچي و باغ آن يك فضاي فرهنگي بسيار دوست داشتني است و پيشنهاد لازم براي احترام به مجموعه موجود و ارتباط آن با استوديو نوگوچي است.
اين طرح ديوار آجري استوديو را به سايت جديد با ساختمان جديد تودرتو در پشت آن گسترش مي دهد.جدول برنامه فيزيكي موزه يكي از ويژگي‌هاي مهم استوديوي موجود - پنجره روباني - يك ارتفاع مرجع براي دهانه در محوطه بايگاني ساختمان جديد است كه نور غيرمستقيم را از شمال ارائه مي‌كند.
معماري موزه با استفاده از سنگ تراشي بتني و آجري - مصالح ساختماني رايج - و فضاهاي بيروني و داخلي با نسبت هاي مختلف، تعادلي را ايجاد مي كند، چه آرام و چه تاثيرگذار.جدول برنامه فيزيكي موزه ساختمان جديد با پانل هاي آلومينيومي آنودايز راه راه پوشيده مي شود تا ميراث صنعتي محله را منعكس كند و با جزئيات دقيقي كه جوهر معماري موزه را به تصوير مي كشد.
پيشنهاد برنده براي گسترش و بازسازي موزه هنرهاي زيباي بيلبائو امروز توسط رئيس شوراي استاني بيزكايا و هيئت بنياد موزه هنرهاي زيباي بيلبائو فاش شد. انتخاب شده از فهرست شش نفره، ورودي Foster + Partners و LM Uriarte Arkitektura SLP، با نام مستعار "Agravitas" به اتفاق آرا توسط هيئت داوران به عنوان يكي از مواردي كه "با دقت به موارد موجود احترام مي‌گذارد، ارزش‌هاي تاريخي موزه را بازيابي مي‌كند، اعلام شد.جدول برنامه فيزيكي موزه با يك گالري بزرگ جديد كه بر اساس ساخت و سازهاي سال هاي 1945، 1970 و 2001 برمي خيزد، آن را به سمت آينده پيش بيني مي كند تا فصل جديدي در زندگي موسسه بنويسد.
نورمن فاستر، بنيانگذار و رئيس اجرايي Foster + Partners، گفت: «ما خوشحاليم كه اين فرصت را داريم تا يك توسعه بزرگ جديد ايجاد كنيم و موزه هنرهاي زيباي بيلبائو را بازسازي كنيم. طراحي ما ساختمان و محيط موجود در اواسط قرن بيستم را به شكوه اصلي خود بازگرداند، يك فضاي آتريوم جديد در دسترس عموم ايجاد مي‌كند و گالري‌هاي جديد بزرگي را براي هنر معاصر در يك غرفه شناور اضافه مي‌كند. ما به همراه لوئيس ماريا اوريارته مشتاقانه منتظر همكاري با كارگردان، ميگل زوگازا و تيمش هستيم تا موزه اي مناسب براي اين شهر آينده نگر ايجاد كنيم.
اين پيشنهاد به دنبال جهت دهي مجدد موزه به سمت شهر با بازسازي نماي ساختمان موجود و نفوذپذيري بيشتر آن و در عين حال تقويت هويت منحصر به فرد موسسه است. اصل راهنما در پشت اين پروژه اين است كه ساختمان 1945 با بازسازي ورودي اصلي و توالي منطقي داخلي فضاها، به شخصيت اصلي تبديل شود.جدول برنامه فيزيكي موزه ساختاري منحصربه‌فرد با احترام در ساختمان‌هاي 1945 و 1970 در عقب قرار گرفته است و موزه را با 2000 متر مربع گالري جديد در يك طبقه باز و منعطف تجهيز مي‌كند - يك فضاي گالري ايده‌آل براي هر متصدي موزه.
بازسازي پلازا آرياگا را به قلب جديدي در امتداد ستون فقرات موزه تبديل مي‌كند، با نوري كه از نور سقف به داخل فضاهاي گالري جديد بالا مي‌رود. طبقه همكف بر روي يك هواپيما در دسترس قرار دارد و به بازديدكنندگان اجازه مي‌دهد به راحتي جهت‌يابي كنند. نماي جديد با نماي مدل‌سازي‌شده با تراس‌هاي ديد براي افزايش باريكي آن، با حداقل تكيه‌گاه‌هايي كه دور از ردپاي ساختمان‌هاي موجود قرار گرفته‌اند، مشخص مي‌شود. طراحي يك رابطه جديد و همدلانه با شهري كه بخش مهمي از آن است ايجاد مي كند.
بيانيه هيئت داوران افزود: «اين پيشنهاد از نظر فناوري، در رويكرد انسان‌گرا و در پايداري زيست‌محيطي، كيفيت معماري، حساسيت شهري و مسئوليت اجتماعي را براي ايجاد يك نقطه عطف درخشان در قلب تاريخي بيلبائو تركيب مي‌كند.»
موزه هنرهاي زيباي بيلبائو پس از متروي بيلبائو كه در سال 1995 تكميل شد، دومين پروژه اين تمرين در شهر خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.